Fizik Tedavi Hakkında Yanlış Bilinenler ve Sık Sorulan Sorular?

1.Evde dinlensem geçmez mi illa fizik tedaviye mi gitmem gerekli?

Evde yapılan istirahatlar tabi ki bazı ağrı tiplerinin azalmasında etkili. ama bu geçici bir çözümdür. Özellikle sırt ağrısı ya da Bel Boyun problemleri olan hastalarda fizik tedavi şarttır. Hastalığın ya da ağrının tamamen geçmesi fizik tedavi sayesinde olur.

2.Fizik Tedavi ağrılı mıdır?

Bu büyük yanlışlardan biridir. Fizik tedavi uygulamalarının asıl amaçlarından biri ağrıyı yok etmektir. İlk fizik tedavi uygulamalarında o dokudaki kan sirkülasyonu arttığı için ağrı hissedilebilir fakat tedavinin sonunda ağrılarınızdan kurtulacaksınız.

3.Fizyoterapistler masör müdür? Sadece masaj mı yapar?

Hayır. Fizyoterapistlerin asıl amacı yaralı veya hasta dokunun iyileşme sürecini hızlandırmak, kas eklem kemik yapının normal işlevini geri kazandırmaktır. Masaj bunu sağlamak için yapılan en basit uygulamalardan biridir. Kişiyi biraz rahatlatmak adına tedavi programına katılabilir. Ama iyileştirme etkisi büyük değildir. Fizyoterapistler masör değildir. Ancak dokuyu rahatlattığı için okullarda masaj teknikleri üzerine özel dersler almaktadırlar.

4.Fizik tedaviyi evde kendim yapabilir miyim?

Fizik tedavi uzman fizyoterapistler tarafından uygulanır. evde yapılacak tedavi yöntemleri kişi sağlığı için tehlikeli olabilir. 4yıllık lisans eğitimi sonrası fizyoterapistler tarafından yapılan fiziktedavi en etkili ve sağlıklı olan tedavi şeklidir.

5.Büyük makineler kullanmadan fizik tedavi bir işe yaramaz mı?

Fizik tedavide asıl önemli nokta uygulamayı yapan fizyoterapistin elleri (manuel terapi) ve gözlemleridir. Fizyoterapist hastayı gözlemler ve gerekli tüm uygulamaları el yordamıyla yapar. Ancak bazı cihazlardan yardım alabilir. Bu cihazlar sadece küçük bir tedavi etkisi gösterirler.

6.Ameliyat olmadan geçer mi? Fizik tedavi ameliyattan önce mi sonra mı yapılır?

Fizik tedavide asıl amaç kişiyi ameliyat olmadan iyileştirmeyi amaçlamaktır. Çoğu hastalıkta yada yaralanmada ameliyata gerek duymadan sonuç alınır. Artık son aşamaya gelmiş fizik tedavinin etkisiz kalacağı durumlarda cerrahiye yönlendirilir. Hasta cerrahi geçirse bile ondan sonraki aşamada yine fizik tedavi almak zorundadır. Çünkü ameliyat sonrası alınan fizik tedavi sayesinde tam iyileşme sağlanır.

7. Hastalığım kaç seansta geçer?

Bu sorunun hangi hastalık olursa olsun kesin bir cevabı yoktur. Her insana ve hastalığa göre değişir. Muayene sonrasında yaklaşık olarak bi tahmin yapılabilir ama yine de asıl cevap hastanın tedaviye verdiği yanıtlar sonrası kesinleşir.