Migren Nedir? Nasıl Tedavi Edilir?

MİGREN

Migren, hastanın günlük yaşantısını etkileyen, günlük aktivitelerde ciddi kısıtlılık yaratabilen bir baş ağrısı tipidir. Genellikle boyun, ense, şakak veya göz çevresinde başlayan ağrı ile karakterizedir.Ağrı tek taraflı olabilir ve zaman zaman taraf değiştirebilir. Migren atağı sırasında bulantı kusma ışığa sese hassasiyet görülebilirAtak sayısı ve şiddeti arttıkça hastada uyku bozukluğu ve depresyon tabloya eşlik eder.

Migrenin nedenleri arasında  genetik faktör ilk sıradadır.Annesi ve babası migren olan kişide yüzde 75 oranında migren görülür.Diğer bir neden hormonal değişikliklerdir.Bu sebeple kadınlarda erkeklerden 3 kat daha fazla görülür.Regl dönemlerinde, hamilelikte ve menepozda bu değişimden dolayı migren şiddeti değişir.

Migren Çeşitleri

Aura migrende görülen nörolojik bulgulardır.Bunlar parıltılı titreyen ışık görme , el ağız dil ve çenede uyuşukluk ve karıncalanmadır.Aura görülmesine göre auralı ve aurasız olarak ayırılır.Migren atakları oluşma sıklığına göre episodik migren ve kronik migren olarak ikiye ayrılabilir.Episodik migren aralık uzundur ara ara migren atakları görülür.Kronik migrende ise üç ay içerisinde 15 gün ve üzerinde atak görülür.

Belirtiler

Şiddetli baş ağrısı (boyun,ense,şakak ve göz çevresinde)

Tek taraflı baş ağrısı

Bulantı kusma

Aşırı duyarlılık ve tepkisellik

Dikkatte azalma

Depresyon

Işık ses ve kokuya aşırı duyarlılık

Aura:Nörolojik değişikliklerdir.Parıldayan ışıklar , el dil ağız ve çenede uyuşma ve karıncalanma

Tedavi

Tedavinin doğru yapılması için hastanın ayrıntılı olarak değerlendirilip migrenin tipi ve şiddetinin belirlenmesi gerekir.Bazen gerilim tipi baş ağrısıyla karıştırılabilmektedir.Bu ayrımın iyi yapılması gerekir.Tedavide atakların sayısını ve sıklığını azaltmak için ilaç tedavisi uygulanmaktadır.Bunun yanısıra alternatif tıp teknikleri, akupunktur, manuel terapi, klinik masaj tekniklerinin bir arada kullanılmasıyla çok etkili ve kalıcı sonuçlar alınmaktadır.