Kinezyolojik Bantlama Tekniği

1970 li yıllarda Dr. Kenzo Kase tarafından geliştirilen, son yıllarda birçok sporcuda ve hastada kullanılan etkili bir tedavi yöntemidir. Kinezyolojik bantlama kas ve eklemlere destek sağlayarak vücudun hareket açıklığını kısıtlamadan doğal iyileşme sürecini hızlandıran bir yöntemdir. Cilt ile uyumlu özel kinezyolojik bantlar kullanılır.

Kinezyolojik Bantlama Tedavi Mekanizması

Uygulamanın amacı cilt ve cilt altı yumuşak dokular arasındaki interstisyel aralığı artırarak bölge üzerindeki basıncın azaltılması ve dolaşımın arttırılmasıdır. Buna bağlı olarak eklem hareketi engellenmeden ağrısız hareket imkanı oluşur. Dokuda ödem ve enflamasyon azalır , iyileşme hızlanır. Bölgedeki basıncın azalması sinir uçlarındaki baskıyı azaltır ve ağrı azalır.

Kinezyolojik Bantların Özellikleri

Kinezyolojik bantlar cildin ve yumuşak dokunun özelliklerine benzer şekilde geliştirilmiştir. Herhangi bir ilaç, lateks yada zararlı madde içermez. Bantlar boylamasına %60 oranında esneyebilirken enlemesine esnemezler. Uygulamadan sonra esnekliklerini 3-4 gün süre ile koruyabilirler. Bantlar özel yapılarıyla derinin hava olmasını engellemezler. Suya karşı dayanıklıdır. Uygulama yapıldıktan sonra duşa girmekte yada yüzmekte sakınca yoktur.

Kinezyolojik Bantlamanın Diğer Bantlama Tekniklerinden Farkı

Klasik bantlamada sadece destek amacıyla eklem hareketleri kısıtlanır. Yumuşak doku üzerinde herhangi bir etkisi yoktur. Kinezyolojik bantlamada ise hareket açıklığı kısıtlanmadan bantın özel yapısı ile yumuşak doku üzerindeki basınç alınır. Bölgedeki yapılar normal hareketine devam ederken bir yandan da iyileşme fırsatı bulurlar. Ayrıca kinezyolojik bantlamanın bölgedeki sinir sistemi , dolaşım sistemi ve lenfatik sistem üzerinde de olumlu etkileri vardır.

Kinezyolojik Bantlama Tekniğinde Yan Etkiler

Uygulanan bölgede yapışkan maddeye bağlı olarak bazen kızarıklık veya kaşıntı gibi alerjik reaksiyonlar görülebilir. Alerjik reaksiyon gelişirse bant çıkarılır. Cilt eski halini aldıktan sonra tekrar uygulama yapılabilir.

Kinezyolojik Bantlama Tekniğinin Kullanıldığı Durumlar

Kas ve tendon yaralanmaları

Ligament ( bağ ) yaralanmaları

Spor yaralanmaları