Manuel Terapi

Manuel terapi uzun  yıllardır dünyada kullanılan  ancak ülkemizde yeni önem kazanmaya başlamış bir fizik tedavi yöntemidir. Tamamen kanıta dayalı bilimsel bir yöntemdir.  Kelime anlamı elle tedavi etmek, elle iyileştirmek anlamı taşımaktadır. Manuel terapi kas, iskelet ve sinir sisteminin değerlendirilmesi  ve tedavisini amaçlar.İlk olarak hastanın ağrıya sebep olan  problemi tespit edilir. Daha sonra gerekli eklem mekanizmaları  ve doku fizyolojisi  kullanılarak problemin kaynağı ortadan kaldırılır. Kişinin günlük yaşam aktiviteleri, alışkanlıkları mesleği ve hobileri gözden geçirilerek  gerekli değişiklikler yapılır. Kişiye özel egzersizler ile desteklenir. Manuel terapi sadece bir fizik tedavi yöntemi değil  sağlığı koruyucu bir programdır.

MANUEL TERAPİ HANGİ HASTALIKLARDA KULLANILIR?

Manuel terapi kas ve eklem sistemi ile ilgili birçok hastalığın tedavisinde uzun yıllardan beridir başarılı bir şekilde uygulanmaktadır. Manuel terapi özellikle:

•  Boyun fıtığı
  •  Boyun düzleşmesi
  •  Boyun bölgesi ağrıları
  •  Sırt bölgesi ağrıları
  •  Kifoz (Kamburluk)
  •  Skolyoz(Omurga eğriliği
  •  Bel fıtığı
  •  Bel düzleşmesi
  •  Bel kayması
  •  Kalça ve sakrum ağrıları
  •  Kalça çıkığı
  •  Kalça ve diz protezi sonrası ağrılar
  •  Tüm eklem ağrıları ve fonksiyon kaybı
  •  Omuz yaralanmaları ve ağrıları
  •  Donuk omuz
  •  El bileği ve dirsek ağrıları
  •  Kas ve yumuşak doku yaralanmaları

MANUEL TERAPİNİN AVANTAJLARI NELERDİR?

Manuel terapide iyileşme süreci çok hızlıdır. Tedavi süresi de diğer tekniklere göre oldukça kısadır.

Manuel terapide ilk seanstan itibaren oldukça etkili sonuçlar gözle görülebilir. Ağrı ve spazm azalırken hareket yeteneği büyük ölçüde artar.

Manuel terapinin başarı oranı diğer tekniklerden çok daha fazladır. Başarı oranını yüksek olması sayesinde en sık talep edilen fizik tedavi yöntemidir.

Manuel terapide sorunlu bölge direkt olarak elle tedavi edilir.

Manuel terapinin hiçbir yan etkisi bulunmaması ise en önemli avantajlarından birisidir.