Manuel Terapi

Kelime anlamı elle tedavi etmek, elle iyileştirmek anlamı taşıyan manuel terapi dünyada uzun zamandan beri kullanılan  ancak ülkemizde yeni önem kazanmaya başlamış bir fizik tedavi yöntemidir. Bu yöntem tamamen kanıta dayalı ve bilimseldir. Kas, iskelet ve sinir sisteminin ayrıntılı bir şekilde değerlendirilmesini ve tedavi edilmesini amaçlar. Manuel terapide önce ağrıya sebep olan  problem tespit edilir, daha sonra gerekli eklem mekanizmaları  ve doku fizyolojisi  kullanılarak problemin kaynağı ortadan kaldırılır. Hastalığın tekrar etmemesi için kişinin günlük yaşam aktiviteleri, alışkanlıkları, mesleği ve hobileri gözden geçirilerek  gerekli değişiklikler yapılır. Yapılan bu değişiklikler kişiye özel egzersizler ile desteklenir. Manuel terapi sadece bir fizik tedavi yöntemi değil sağlığı koruyucu bir programdır.

Manuel terapi gerektiren durumlar

•  Boyun fıtığı
  •  Boyun düzleşmesi
  •  Boyun bölgesi ağrıları
  •  Sırt bölgesi ağrıları
  •  Kifoz (Kamburluk)
  •  Skolyoz(Omurga eğriliği
  •  Bel fıtığı
  •  Bel düzleşmesi
  •  Bel kayması
  •  Kalça ve sakrum ağrıları
  •  Kalça çıkığı
  •  Kalça ve diz protezi sonrası ağrılar
  •  Tüm eklem ağrıları ve fonksiyon kaybı
  •  Omuz yaralanmaları ve ağrıları
  •  Donuk omuz
  •  El bileği ve dirsek ağrıları
  •  Kas ve yumuşak doku yaralanmaları

Manuel terapinin avantajları

• Manuel terapide iyileşme süreci çok hızlıdır.
  • Tedavi süresi diğer tekniklere göre oldukça kısadır.
  • Manuel terapide ilk seanstan itibaren ağrı ve spazm azalır, hareket yeteneği büyük ölçüde artar.
  • Manuel terapinin başarı oranı diğer tekniklerden daha yüksektir. Bu sebeple hastalar tarafından en sık talep edilen fizik tedavi yöntemidir.
  • Manuel terapide ek olarak hiç bir ilaç kullanılmaz, sorunlu bölge direkt olarak elle tedavi edilir.
  • Manuel terapi uzman kişiler tarafından uygulandığında hiç bir tehlikesi ve yan etkisi yoktur.