Evde Fizik Tedavi Hizmeti

Evde Fizik tedavi hizmetleri,  tedavi merkezine gitmekte zorlanan hastaların sağlığına bir an önce kavuşabilmesi için evine gidilerek daha rahat ve konforlu bir şekilde gerçekleştirilen  tüm fizyoterapi uygulamalarını içermektedir.

Yaşlılık, kaza sonrası yatağa bağımlı olma veya ameliyat sonrası oluşan hareket kısıtlılığı gibi sebeplerden dolayı asansör ve merdiven kullanmakta zorlanan hastaların, sağlık kuruluşuna götürülmesi hem hasta hem de hasta yakınları için zahmetli ve çok maliyetli olmaktadır.

Ayrıca Covid 19 gibi toplum sağlığını ciddi anlamda tehdit eden bir salgın hastalığın devam ettiği bu günlerde yaşlı ve hasta bireylerin dışarı çıkması onlar için hayati bir risk oluşturmaktadır.

Evde fizik tedavi hizmeti hangi hastalıklarda uygulanır?

• Hemipleji, İnme
  • Nörolojik hastalıklar (Nörolojik rehabilitasyon), Parkinson, Multiple skleroz(MS)
  • Kas hastalıkları
  • Romatoid Artrit, Ankilozan spondilit
  • Fibromiyalji
  • Bel fıtığı-Boyun Fıtığı-Sinir sıkışması
  • Kas iskelet sistemi yaralanmaları
  • Lenfödem
  • Solunum Terapisi
  • Ortopedik rehabilitasyonda cerrahi sonra uygulamalar(kalça diz artroplastisi gbi)

Ev ortamı hastanın rahat hareket edebileceği işlevsel bir şekilde yeniden düzenlenir. Hasta yakınları Fizyoterapist tarafından hastalık ve iyileşme süreci hakkında bilgilendirilir. Böylece hasta yakınları da rehabilitasyon sürecine destek olurken sürece aktif olarak katılmış olurlar. Tedavi hastanın evinde yapıldığı için hasta kendini daha rahat ve güvende hisseder. Bu durum hastanın psikolojisini olumlu etkileyeceği için iyileşme süreci hızlanır.

Evde fizik tedavi hizmetleri sayesinde hastalar ve hasta yakınları ulaşım, trafik, randevu sırası bekleme, tedavi sonrası hastanın korunması gibi birçok zahmetten kurtulur. Tedavi için daha az para harcanırken enerji ve zamandan tasarruf edilir.

Fizik tedavi, alanında uzman ve deneyimli fizyoterapistler tarafından hastanın yaşı ve problemleri dikkate alınarak planlanır Tedavi programı hasta için uygun olan saate göre düzenlenir. Tedavi için gerekli ekipmanlar fizyoterapist tarafından temin edilir. Bazı durumlarda iki fizyoterapist hastaya birlikte uygulama yapar.

Evde fizik tedavide kullanılan cihazlar nelerdir?

Evde fizik tedavi yapılması için gerekli olan bazı cihazlar vardır; bu cihazlar fizik tedavinin çok daha iyi sonuçlar vermesini sağlar, hastanın fizik tedavi esnasında ve dışında egzersizler yapabilmesini sağlar. Tedavinin etkisini arttıran evde fizik tedavide kullanılan ekipmanlar başlıca şunlardır:

• Kas Stimülasyon Cihazları
  • Egzersiz Lastiği (Theraband)
  • Ayak Ağırlıkları
  • Tens Elektrodu
  • Walker
  • Ağrı bandı (Kinesiotape)
  • Fizik tedavi El Egzersiz Aletleri
  • Egzersiz Topu
  • Bobath Topu (Pilates Topu)
  • Denge Tahtası

Evde fizik tedavinin özellikleri

Evde fizik tedavi herhangi bir kaza, nörolojik bir rahatsızlık gibi bir nedenden dolayı yatağa bağımlı hale gelmiş, fiziksel etkinliklerini yerine getiremeyen hastalara verilen bir hizmettir. Evde fizik tedaviye ihtiyaç duyan pek çok hasta vardır. Örneğin bir trafik kazası veya iş kazası sonucu yatağa bağımlı hale gelen ve ayakta durma, yürüme, el ve kollarını, bacaklarını kullanabilme yetisini kaybeden hastaların kaslarını eski haline getirebilmek için fiziki etkinlik, egzersiz gibi tedavileri içeren tedaviler uygulamaktayız.

Benzer şekilde nörolojik rahatsızlıklar geçirmiş olan ve bu rahatsızlıklar neticesinde felç ya da güç kaybı yaşamış olan hastalara da kaybedilen yetilerini tekrar kazandırmak için tedavi uygulanmaktadır.

Uzun yıllar yatağa bağımlı olan hastalarda yatak yaraları, bunalım stres gibi sıkıntılar ortaya çıktığı için profesyonel bir tedavi gerekmektedir. Ayrıca ilerleyen tıp teknolojisi ve yeni yaklaşımlar sayesinde iyileşmesi imkansız veya zor görülen hastalıklar için de ümit doğmuştur. Tıp biliminde en çok yeniliğin gerçekleştiği alanlardan birisi olan fizik tedavi, yıllardır yatağa bağımlı olan pek çok hastaya da bir umut olmuştur.

Yatağa bağımlı hastalıkların ortada kaldırılmasını veya hastalıklarda ilerlemeler kaydedilmesini sağlayan fizik tedavi hizmetleri son zamanlarda profesyonel ve deneyimli fizyoterapistler tarafından hastanın ev ortamında verilmektedir. Bu konfor ve ilerleyen tedavi yöntemleri sayesinde pek çok hastanın durumunda olumlu gelişmeler yaşanmaktadır. Yürüyemez veya hareket edemez denen hastalar evde fizik tedavi hizmetleri sayesinde fiziki etkinler yapabilmeye başlamakta ve her tedavide biraz daha ilerleme kaydetmektedir.

Eğer siz de yatağa bağımlı bir hastaysanız veya böyle bir hastanın yakınıysanız evde fizik tedavi hizmetlerine başvurarak son derece konforlu ve uzman bir tedaviye ulaşabilirsiniz. Unutmayın, hastalıklar değil ancak tedaviler seçilebilir! Fizyoterapide Her Zaman Bir Umut Vardır.. Bize ulaşarak size uygun olan tedavi hakkında bilgi verelim.