Kupa masajı

Kupa masajı cam veya sert plastikten yapılmış kupaların deride oluşturduğu vakum etkisi ile o bölgedeki kan akışını arttırma esasına dayalı bir tedavi yöntemidir.

Kupa masajının uygulanışı

Kupa masajı fizyoterapistler tarafından uygulanır. Uygulama yapılacak bölgeye tedavi edici özelliği olan özel bitkisel yağlardan bir miktar sürülür. Bu bölgede negatif basınç oluşturmak için manuel pompa ile kupanın içindeki hava boşaltılır. Oluşan negatif basıncın etkisiyle deri dokusu kabarır ve kabaran dokunun altında hiperemi meydana gelir. Kupalar birkaç dakika o bölge üzerinde sabit bırakılır. Daha sonra kupa yavaş yavaş hareket ettirilerek bölgenin tamamına masaj yapılır.

Çevredeki kan bu bölgeye hücum ettiğinde kılcal damarlardaki kan akışı (mikrosürkülasyon) hızlanır.

Kupa uygulanan bölgede lenf yoluyla toksin ve karbondioksit atımı hızlanırken diğer taraftan dokulara gelen kanda besin ve oksijen miktarı fazla olduğu için bölgede iyileşme başlar. Buda kupa masajının normal masajlardan daha etkili olmasını sağlar.

Kupa masajı başta kas iskelet sisteminde, özellikle fasianın sorunlarına bağlı oluşmuş hastalıklarda olmak üzere soğuk algınlığına bağlı yorgunluk, halsizlik, kırgınlık hissinin giderilmesi gibi bir çok hastalığın tedavisinde çok etkilidir.

Kupa masajının kullanım alanları

Dolaşım yetersizliği olan bölgelerde dolaşımın hızlandırılması

Özellikle bel-boyun ve sırt  bölgesindeki ağrıların giderilmesinde

Yaralanma sonucu oluşan doku yapışıklıkları tedavisinde

Migren ve gerilim tipi baş ağrılarında

Kilo sebebiyle oluşmuş selülit ve çatlak problemlerinde

Ödem sonucu oluşan şişliklerin giderilmesinde

Toksin atımına ihtiyaç duyan kişilerde

Sigara ve alkol kullanan kişilerde kan dolaşımını artırmak amacıyla

Genel rahatlama amacıyla masaj yaptırmak isteyenlerde

Ağrılı adet dönemi veya adet dönemi bozukluklarında

Akciğerleri rahatlatmak amaçlı öksürük balgam şikayeti olanlarda (solunum egzersizleriyle beraber)

Felç ve diğer sinir sistemi hastalıklarında

Hareket kısıtlılığı olan kişilerde doku yapışıklıklarının giderilmesinde

Depresyon ya da diğer psikolojik bozukluklarda psikoterapiyle beraber genel vücut rahatlaması amacıyla

Donuk omuz ya da diz cerrahileri sonrasında iyileştirmeyi hızlandırma

Not: Bazen kupa masajı yaş Kupa(hacamat) Masajı ile karıştırılır. Oysa iki işlem birbirinden tamamen farklıdır yaş kupa masajında(hacamat) kan alınırken ;kuru kupa masajında hiçbir şekilde kan alınmaz.